Rezultati istraživanja PISA 2018, u kojemu je ukupno sudjelovalo više od 600 000 učenika iz 79 zemalja, objavljeni su 3. prosinca 2019. godine.
OECD program za međunarodno ocjenjivanje učenika (PISA) ispituje ono što učenici znaju iz čitanja, matematike i znanosti i što mogu učiniti s onim što znaju. On pruža najopsežniju i najstrožu međunarodnu procjenu ishoda učenja učenika do sada. Rezultati PISA-e ukazuju na kvalitetu i pravednost ishoda učenja stečenih u cijelom svijetu te omogućuju nastavnicima i donositeljima politika da nauče iz politika i praksi primijenjenih u drugim zemljama.
Od 79 zemalja BiH je zauzela 62. mjesto.
Od zemalja regije najbolja je Slovenija koja je zauzela 21. mjesto, 29. Hrvatska, Srbija 45, Crna Gora 52. Sjeverna Makedonija i Albanija su zauzele niže mjesto od BiH.
Svaki drugi učenik u BiH je funkcionalno nepismen, rečeno je na predstavljanju rezultata PISA testiranja koje je sprovedeno 2018. godine, a na kom je BiH zauzela 62. mjesto.
Iz BiH je u istraživanju učestvovalo 6.480 učenika iz 213 škola, od 7 razreda osnovne škole do prvog srednje.
Najlošiji rezultati su iz prirodnih nauka, dok su najbolji iz matematike, a nivo nepismenosti u BiH više je nego duplo u odnosu na ostale zemlje.
Kada su u pitanju prirodne nauke rezultati u BiH su lošiji i od Sjeverne Makedonije koja je lošija od nas u drugim oblastima.
PISA testiranje sprovodi se u cijelom svijetu na svake tri godine.